Cochrane'i aforism:
Enne kui lasete kellelgi oma andmeid analüüsida, mõelge, mida te teete, kui tulemused on 1) positiivsed, või 2) negatiivsed.
Kui vastused langevad kokku, loobuge analüüsi tellimisest.

Loengukursused -> Katsetöö metoodika ja statistiline andmetöötlus


Katsetöö metoodika ja statistiline andmetöötlus
[Fundamentals of scientific experiments and statistical data analysis]

(VL.0435; 5 EAP; sügissemester; A)
EMÜ VLI magistrantidele
| Osa 2. Statistiline andmetöötlus |


Üldjutt Loengud Praktikumid

Arvestus

Kirjandus Tarkvara Lingid

Arvestuse sooritamiseks antud aine teises osas on vajalik

  1. lahendada praktikumimaterjalides sisalduvad Exceli ülesanded ning saata need õppejõu meiliaadressile;
     
  2. valmistada ette ja esitleda ülevaadet mingist teadusuuringust/artiklist.
     

Praktikumiülesandeid võib lahendada nii kooli arvutiklassis praktikumiaegadel kui ka mujal.
Arvestada tuleb seda, et ülesannete tööjuhendid käivad Excel 2003 kohta. Selle kohta, kuidas samu ülesandeid Excel 2007 või 2010-s lahendada (on mõningaid erinevusi), saab õpetust praktikumides.
 

Teadusuuringu- või artiklialase ettekande tarvis valite välja ühe oma eriala teadusartikli ning koostate ülevaate seal käsitletavast, pannes seejuures rõhu kasutatud statistikameetoditele (seega võiks ka artikli valikul üheks kriteeriumiks olla, et seal ikka mingi andmeanalüüsiga, kasvõi kirjeldaval tasemel, on tegeletud).
Valminud ülevaade tuleb teistele kursuse kuulajatele ja õppejõule esitada eelviimasel või viimasel loengul (PowerPoint'i presentatsioonina või lihtsalt klassi ees oma etlemisele ja tahvlile joonistamisele tuginedes; ehk aitab kaasa ka ülevaate aluseks oleva kirjutise kuulajatele näitamine - kas siis arvutist teatud lehekülgede näitamisena pdf-failist või ka paberkoopia ringi käia laskmine).
Nimekiri asjadest, mida teie ülevaade võib sisaldada.
  • Valdkond, artikli pealkiri, autorid, ilmumiskoht ja -aeg.
  • Probleemi(de) kirjeldus.
  • Kuidas on valitud uurimisalused objektid, kui palju neid on? Kuidas on kogutud/mõõdetud huvipakkuvad näitajad? Kas on mingeid vaatlusi (erindeid) edasistest analüüsidest välja jäetud?
  • Kas artiklis on andmeid ka täpsemalt kirjeldatud (toodud tabeleis mingid kirjeldavad statistikud või räägitud tekstis pikemalt)?
  • Kas on võrreldud keskmisi näitajaid? Mis testiga?
  • Kas on uuritud mingeid seoseid? Kuidas?
  • Kas on uuritud mingeid mõju- või riskifaktoreid?
  • Kas on konstrueeritud mingeid mudeleid (regressioonanalüüs, dispersioonanalüüs, logistiline regressioon, üldised või üldistatud lineaarsed mudelid, ...).
  • Kas ja milleks ja milliseid on kasutatud jooniseid?
  • Kas tuuakse ära ka mingid numbrid näitamaks hinnatud parameetrite (keskmised, seosekordajad, mudeli parameetrid jne) täpsust, st on ära toodud ka hinnangute standardvead, usalduspiirid?
  • ...
Kokkuvõttes - lisaks probleemi ja andmete kirjeldamisele ja ülevaatele sellest, kuidas neid artiklis kirjeldatakse, andke teada ka artikli materjali ja metoodika osas (või kusagil mujal punktis) kirjeldatud statistika meetoditest ning sellest, kuidas hiljem tulemuste ja diskussiooni osas nende statistikameetoditega saadud tulemused on esitatud ja mis nende alusel on järeldatud.
 

Hiljemalt 30. novembriks palun kõigil sellel aastal arvestust soovivatel tudengitel teada anda, kes ja mis teemal esineb.
Ettekanded toimuvad 7. ja/või 14. detsembril.
Esimeste hulgas oma teemad teatanud saavad valida, kummal päeval esineda, hiljemaks jäänud paigutatakse sellele päevale, kus vaba esinemisaega on rohkem.